2023'ün oyuncuları hayal kırıklığına uğratan skandal projeleri

2023, sessizce oyun endüstrisi tarihinin en iyi yıllarından biri haline geldi. İlginç projelerin yoğunluğu - hem büyük bütçeli hem de bağımsız segmentlerde - alışılmışın dışında. Ancak ironik bir şekilde, geçtiğimiz yıl da pek çok kötü oyun yaşandı. Bu materyalde bu yılın başarısız projeleri topladım.



2023'ün en büyük başarısızlıkları, bir takım temel sorunları olan ve düzeltilmesi çok zor olan oyunlardır.

Yılın ana başarısızlıklarından biri The Lord of The Rings: Gollum projesiydi. Oyun her yönüyle kötü: grafikler, mekanikler, olay örgüsü, oyun tasarımı ve konum tasarımı, ayrıca moral bozucu bir teknik durum. Gollum, kötü bir oyunun ders kitabı örneği haline geldi ve sessizce yeni bir türün doğmasına neden oldu: Gollum benzeri. Sonuç olarak proje Daedalic geliştirme stüdyosunu gömdü. Artık sadece oyun yayınlayacaklar.

Ancak Gollum'un başarısızlığı doğal ve öngörülebilirse - geliştiriciler başlarının üzerinden atlamaya çalıştılar - o zaman çok az kişi bunu Arkane tarafından oluşturulan ve Microsoft tarafından yayınlanan Redfall'dan bekliyordu. Oyun yayınlandıktan sonra ağır bir şekilde dinleniyordu, oynanış sıkıcıydı, dünya yarı boştu ve ayrıca ağ bileşenlerinde de büyük sorunlar vardı. Yalnızca sunucu tarafından kaydedilen korkunç ağ kodu ve ilerleme, başlangıçta eğlenmenin en kolay yolunu öldürdü.



2016'nın en iyi oyununun devamı niteliğinde olan bu oyun aslında bir devam değil, kimsenin istemediği bir güncelleme gibi görünüyor. Overwatch 2, orijinal projeyi ücretsiz oynanabilen raylara taşıdı. Denge değişti, yeni kahramanlar ortaya çıktı ve oyun para kazanmaya başladı. Ayrıca geliştiriciler, birçok kişinin beklediği PvE kampanyasının geliştirilmesinin iptal edildiğini duyurdu. Sonuç olarak Overwatch 2, Steam'de yayınlandıktan hemen sonra hizmetin tarihindeki en düşük puan alan oyunlarından biri oldu; oyun şu anda %15 olumlu yoruma sahip.

Yayıncı Square Enix'in Sony konsoluna özel bir ürünü daha yılın en büyük başarısızlıklarından biri oldu. Forspoken projesi, yeni nesil konsol PS5'in gücünün bir göstergesi olarak 2020 yılında tantanayla sunuldu. Ancak oyun piyasaya sürüldükten sonra herkesi hayal kırıklığına uğrattı: sıkışık ve sabunlu grafikler, sıkıcı dövüş sistemi, sıkıcı olay örgüsü, sönük tasarım ve aptal karakterler. Ve PC'de projenin optimizasyonla ilgili ciddi sorunları vardı - oyun, 720 çözünürlük için GTX 1060'a ve 4K'da RTX 4080'e ihtiyaç duyuyordu.

Flashback 2, 1992 yapımı kült oyunun devamı niteliğindedir. Orijinalin hayranlarını ilginç hikayesi ve güzel grafikleriyle memnun etse de Flashback 2'yi oynamak istemeleri pek mümkün değil. Rakiplerin aptal yapay zekası, uygunsuz bir savaş sistemi, ölüm mahallinde dirilme yeteneği, kırık bir zorluk eğrisi, uygunsuz kontroller ve hatalar - en sevdikleri oyunun devamını başlatmaya çalışırken karşılaşacakları şey budur.

TeamKill Media tarafından geliştirilen bir diğer PS5 özel ürünü ise Quantum Error projesidir. Oyunda zayıf animasyonlar, oyundan ayrı olarak var olan korkunç ara sahneler ve olay örgüsünde pek çok gereksiz duygu var. Projenin hemen hemen her unsuru oyuncuyu sinirlendiriyor ki, böyle olmaması gerekiyor. Geliştiriciler, oyuncunun ilgisini çekecek veya büyüleyecek hiçbir şey yapmadı - proje bir korku oyunu olarak sunuluyor, ancak içinde korkutucu hiçbir şey yok.



HBO uyarlamasıyla eş zamanlı olarak yayınlanan The Last of Us'ın ilk bölümünün PC portu gerçek bir meme haline geldi. Gölgelendirici derlemesindeki sorunlar nedeniyle oyuncular oyuna girmek için birkaç saat beklemek zorunda kaldı. Ancak bu kadar uzun bir bekleyişten sonra bile oyuncunun aldığı tek şey düşük kare hızı ve karakterlerin görünümünü değiştiren grafik hatalarıydı.

Konami, iki Metal Gear parçası, ilk üç Metal Gear Solid oyununun yanı sıra Snake's Revenge ve Metal Gear Solid: VR Görevlerini içeren Metal Gear Solid: Master Koleksiyonunu piyasaya sürerek Metal Gear serisinin hayranlarını memnun etmeye karar verdi. Bu yeniden basımın tüm sorunlarını anlatmak için sadece üç kelime yeterli: berbat teknik durum. Geliştiriciler, bir şekilde bu projeleri, güncellemeden veya PlayStation 3'teki bağlantı noktalarını optimize etmeden tek bir koleksiyona doldurdular. Bu, bu oyunların emülatörlerde veya orijinal donanımda oynamanın modern platformlara göre çok daha rahat olduğu noktaya geliyor.

Call of Duty serisinin Modern Warfare III alt başlıklı bir sonraki bölümü, tam teşekküllü bir oyun ölçeğine ulaşan bir eklentidir. DMZ modu tarzındaki görevlerle ve Modern Warfare 2, 2009'dan alınan çok oyunculu haritalarla birkaç kez şişirilmiş bir hikaye kampanyası - bu oyunda neredeyse hiç orijinal içerik yok. Ek olarak, iyi teknik kısma ve mükemmel atışlara rağmen, çok oyunculu oyunun dengesiz olduğu ortaya çıktı - bunların hepsi, geçen yılki Modern Warfare II alıcılarının yeni kısma geçerken ilerlemelerini kaydetmeleri nedeniyle. Bu da eski ve yeni oyuncular arasında büyük bir uçurum yarattı.



Xtract / Hawked, MY.GAMES'in Rusya'da ve Batı pazarında farklı isimler altında yayınlanan yeni bir projesidir. Bu, Fortnite'a bir yanıt olarak söylenmeden sunuldu; benzer bir görünüm açıkça ipucu veriyor. Ancak geliştiriciler oyunun başarısız olmasına yol açan bir dizi hata yaptı: zayıf optimizasyon, garip oyun tasarımı kararları ve berbat sunum. Bütün bunlar birlikte projeyi yayınlandıktan sadece birkaç gün sonra gömdü.

Yakut projesi The Day Before, son birkaç yılın oyun endüstrisindeki ana başarısızlık haline geldi. Bir zamanlar Steam'de en çok beklenen oyunun bir aldatmaca olduğu ortaya çıktı. Harika grafiklere ve derin oyun mekaniğine sahip bir MMO yerine, oyunculara boş bir dünyaya, anlamsız oynanışa, bir böcek dağına ve berbat bir görünüme sahip bir proje satıldı. Sonuç olarak, yalnızca 4 gün sonra oyun satıştan kaldırıldı ve FNTASTIC, oyuncuları büyük bir şaşkınlık içinde bırakarak kendi kapandığını duyurdu.


Sonuç olarak

Yukarıda sunulan oyunlar 2023'ün başarısız projelerinin yalnızca bir kısmıdır. Aslında bunlardan çok daha fazlası vardı ama en çok öne çıkanları hatırlamaya karar verdik.

Ancak bu yıl, son yıllara kıyasla çok daha fazla sayıda iyi oyun piyasaya sürüldü. Video oyunu endüstrisi için yılın genel başarısını belirleyen de kaliteli projelerin sayısıdır. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar