Çin online oyunlara karşı. Bu durum oyun sektörünü nasıl etkileyecek?

 22 Aralık'ta Çin Devlet Basın İdaresi, "Çevrimiçi Oyunların Yönetimine İlişkin Önlemler" başlıklı bir taslak belge yayınladı. Yeni kısıtlamalar hem Çin'de hem de genel olarak oyun endüstrisinin tamamını büyük ölçüde etkileyebilir.


Projenin ana tezleri şu noktalardı:

  • Oyuncuları her gün oyuna giriş yapan, ilk alışverişlerini yapan veya üst üste birden fazla işlem yapan oyuncuları ödüllendirmek yasaktır;
  • Herhangi bir dijital ürün açık artırmasını kullanmanız yasaktır;
  • Tüm geliştiriciler, oyun içi hesabı yenilemek için bir sınır belirlemeli ve ayrıca kullanıcı sözleşmesinde bu konuda uyarmalıdır;
  • Oyuncular “fon israfı” durumunda açılır uyarılar almalıdır;
  • Yayıncılar büyük bağışlar alamamalı;
  • Oyun reşit olmayanların erişimine açıksa, öğeleri rastgele dağıtmak için mekaniklerin kullanılması yasaktır;
  • Oyuncular yalnızca gerçek adlarıyla kaydolmalı ve geliştirme şirketinin sunucuları Çin'de bulunmalıdır.

Bu şu anda son versiyon değil; tartışmalar devam ediyor. Ancak 86Research analisti Charlie Chai'ye göre belge zaten ileri bir onay aşamasında, dolayısıyla derin değişiklikler beklememelisiniz.


Oyun alanına etkisi ve onun sonucu

Öncelikle kısıtlamaların halihazırda piyasaya sürülen oyunları tam olarak nasıl etkileyeceği merak konusu. Artık Çin ve küresel versiyonlara ayrılacakları varsayılabilir. Burada, Çin için ayrı bir versiyonun yaratıldığı World of Warcraft örneğini hatırlayabiliriz. Ancak buradaki fark, hiç kimsenin Çinli şirketlerin Batı'ya girmesini engellemiyor, bu da onların ortak şirketlere ihtiyaç duymadığı anlamına geliyor; tek sorun teknik uygulamadır.

Ayrıca bazı şirketler muhtemelen daha önce yaptıkları gibi yeni kısıtlamaları aşmanın bir yolunu bulacaklar. Örneğin, miHoYo şirketi - HoYoverse şirketini kurarak varlıkları zaten yasal olarak bölüştürmüşlerdir. MiHoYo ürünlerini dünya çapında dağıtmaya başladı ve böylece önceki kısıtlamaları atlattı.


Ancak bu en hoş sonuç değil. Her ne kadar son araştırmalar Çinli yetkililerin kısıtlamaları sıkılaştırma girişimlerinin çok az başarıya yol açtığını gösterse de, bu kez bu kısıtlamalar sıradan oyunculardan çok şirketleri hedef alıyor.

Sonuç olarak birçok Çinli şirketin Batı pazarındaki varlıklarını güçlendirmek zorunda kalacak. Son yıllarda Çin oyun endüstrisi yavaş yavaş gölgesinden çıkmaya başladı ancak artık yeni kısıtlamaların neden olduğu gelir eksikliğini telafi etmek için bu prosedürün hızlandırılması gerekecek. Sonuç olarak, Çinli yetkililerin ülkede sınırlamak için çok çabaladığı para kazanma, yalnızca küresel versiyonlarda artabilir - orada henüz kısıtlayıcı bir yasa yok.

Şirketlerin para kazanma sistemlerini yeniden icat etmesi de aynı derecede muhtemeldir. Burada Star Wars Battlefront II'de 2017 yılında yaşanan ganimet kutuları skandalını hatırlayabiliriz. Daha sonra Electronic Arts, rastgele içerikli kutuları terk etmek zorunda kaldı, bu da onların para kazanmanın başka yollarını bulmasını engellemedi - savaş bileti ve ücretli kozmetikler.


Öte yandan, artık Çin'de tam bir para kazanma kültürü var; oyuncuların oyuna gerçek para yatırması, oyun içinde bir şeyler almak için çok zaman harcamaktan çok daha kolay. Tüm bu önlemler, belgenin başlığında da belirtildiği gibi yalnızca çevrimiçi oyunlarla mücadeleye yöneliktir. Sonuç olarak, pazarın çevrimiçi projelere daha az odaklanması ihtimali var. Bu durumda tek oyunculu oyunların hacmi artacak ve Çin oyun endüstrisinde yeni bir gelişme dönemi yaşanacak.

Bir diğer olası sonuç ise oyun endüstrisi üzerinde doğrudan bir etki olabilir. Bu teklif hemen oyun şirketlerinin hisselerine de yansıdı. Böylece Tencent hisseleri %16, NetEase ise %28 oranında değer kaybetti.

Buradaki sorun, bu şirketlerin etkisinin kendilerinin ve Çin oyun endüstrisinin çok ötesine uzanmasıdır. Aynı Tencent, birçok Batı stüdyosunun kısmen veya tamamen sahibidir. Eğer hisseleri daha da düşerse ve eski değerlerine dönmezse bu durum geri kalanları etkileyecektir. Özellikle Çinli devlerin yatırım yaptığı küçük stüdyolarda.


Sonuç olarak

Öyle oldu ki, son yıllarda Çinli oyun şirketleri video oyunu endüstrisinde göründüğünden çok daha güçlü bir şekilde kök saldı.

Sıradan oyunculara yardımcı olacak kısıtlamalar ya küresel oyun endüstrisi için ciddi sorunlara, ya oyunlardan para kazanmanın yeni yollarının bulunmasına ya da Çinli şirketlerin Batı pazarındaki nüfuzunun önemli ölçüde artmasına neden olabilir. Bu durumda küçük şirketler tek oyunculu oyunlar geliştirmeye daha sık başvurmak zorunda kalacak ve bu da tüm oyun endüstrisi üzerinde olumlu bir etki yaratacak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar