Epic Games

Epic Games (eski adıyla Epic MegaGames), bir Amerikan bilgisayar oyunları ve yazılım şirketidir. Epic Games, video oyun endüstrisinde değişimin ve yeniliğin gerçek sembolü haline gelmiş bir şirkettir.

Dünya çapında çok sayıda oyuncuyu birleştirmeyi başardı ve geliştirmeleri bilgisayar üreticileri tarafından diğer alanlarda da kullanılıyor.



Yolun başlangıcı

Şirketin kurucusu Tim Sweeney'dir. Şirketin dünyaca ünlü olması bu adam sayesinde oldu. Ancak o oyun geliştirmeye sonradan geldi. Seksenli yılların sonlarında üniversitede makine mühendisliği bölümünde okudu.

Genç adamın babasının maaşı iyi olduğundan ilk bilgisayarı ona verdi. Ancak ilk iş projesi bile oyunlarla ilgili değildi. Başlangıçta kişisel bilgisayarların bakımı konusunda uzmanlaşmış bir şirket açtı. Ancak fikir başarısızlığa mahkumdu.

Kısa süre sonra Tim, çalışmaları sırasında daha sonra satacağı oyun programlamayla ilgilenmeye başladı. Bu tutku Epic Games şirketini yaratmanın ilk adımı sayılabilir.


Şirketin kurulması

1991 yılında girişimci Potomac Bilgisayar Sistemleri adında bir şirket kurdu. . Sunulan ilk oyun, kullanıcılar arasında başarı kazanan ZZT'ydi. Şirket daha sonra adını Epic MegaGames olarak değiştirdi.

Sweeney, Doom oyununa hayran kaldı ve bu, Tim'in oynadığı birkaç oyundan biri oldu. Oyunu hırsla oynadı ve enerjisini yeni deve bir “cevap” hazırlamak için harcadı. Ve bunu başarıyla yapıyor!

Onun "cevabı" sadece bir oyun değil, daha iyi bir oyun, aynı zamanda diğer geliştiricilerin de bu tür oyunlar yaratabileceği tam teşekküllü bir oyun motoru. Hayır, oyunun kendisi Unreal (1998), Doom'dan daha iyi grafiklerle, daha ilginç haritalar ve alanlarla sektörü şaşırttı, ancak oyun motoru Unreal Engine 1 - Tim Sweeney için daha küresel bir hedefti.

Geliştirme dostu araçların eksikliğinden hoşlanmadı. Bundan sonra motor diğer geliştiricilerin yararına çalışmaya başladı. Kabaca benzer birkaç oyunun geliştirilmesi için harikadır ve işin temel bir parçası haline gelmiştir. Sonuçta Unreal Engine'i sadece farklı platfomlara oyun kurmak için değil hatta film alanında da kullanmaya başlandı.

1999 yılında şirket adını Epic Games olarak değiştirdi.

Yaklaşık 2006 yılından bu yana, kişisel bilgisayarlar için video oyunları alanında, nedeni korsanlık olan bir kriz yaşanıyor. Bu nedenle şirket, geliştirmeye devam etmek amacıyla konsollar için oyunlar başlatmaya karar verdi.

Ancak konsol üreticileriyle ortaklıklar uzun sürmedi. Epic Games daha sonraki faaliyetler için yeniden yön değiştirmek zorunda kaldı. Uzun bir tartışmanın ardından yönetim, iş modelinin değişmekte olduğu sonucuna vardı. Seçim bir hizmet olarak Oyunlar'a düştü.

Şirket, seçilen alanda gelişmek için Çin'den bir şirketle(Tencent) %40 hisse karşılığında ortaklık kurdu. Bu işlem 2012 yılında gerçekleşti. Analistlere göre işlem hacmi yaklaşık üç yüz otuz milyon dolardı. Herkes bu karar konusunda Tim Sweeney ile aynı fikirde olmadığından birkaç yönetici şirketten ayrıldı.


Yeni sayfa

Şirket 2017 yılında Fortnite'ı tanıttı. İlk yılda popülerlik kazanamadı. Ancak bir yıl sonra oyunda serbest mod ortaya çıktığında görüşler çarpıcı biçimde değişti. Oyun mobil cihazlarda, kişisel bilgisayarlarda ve konsollarda mevcuttu. Kısa sürede kullanıcı sayısı yüz milyonu aştı. Bu dönem, yalnızca küçük iyileştirmeler, eklemeler ve daha fazlasını içeren satın almalardan yaklaşık bir milyar dolar getirdi.


Epic Games Store

2018 yılı sonunda şirket kendi dijital mağazasını açtı. Başlıca ayırt edici özelliği, geliştiriciler için en uygun koşulları sunmasıydı; Epic Games'in komisyonu yalnızca %12 idi. Ayrıca Unreal Engine'de yapılan oyunlar, Epic Games Store'da yayınlanmaları halinde motorun kullanımından elde edilen karın %5'ini vermeyecektir. Böylece Epic Games tartışmasız lider Steam ile rekabet edebildi.



Sonuç

Epic Games'in tarihi bugün yazılmaya devam ediyor. Bugün bu şirket video oyunu geliştirme alanında lider konumdadır.

2020 ortalarında şirketin değeri on yedi milyar dolardı. Temel varlıklar hâlâ Epic Games Store ve Unreal Engine olarak kalıyor. Şirketin kurucusu Tim Sweeney tutkusunu karlı bir işe dönüştürmeyi başardı. Kelimenin tam anlamıyla bir garajda, bağlantısız ve büyük bir sermaye olmadan gelişmeye başlayan şirket, dünyaca ünlü ve son derece başarılı oldu. 

Steam kendi alanında koşulsuz tekelcidir. Ve buna karşı çıkabilen ve hatta insanları hangisinin daha iyi olduğu konusunda tartıştırabilen tek şirket Epic Games'tir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar