Oyun tasarımcısı Hideki Kamiya, oyunların ürün değil sanat olduğuna inandığı için Platinum Games'ten ayrıldı

Şirketle ilişkili ana yaratıcılardan birinin, iddiaya göre "kendi isteğiyle" ayrılması, Platinum Games hayranlarını şok etti. Hideki Kamiya, Devil May Cry, Resident Evil Zero, Viewtiful Joe, Ōkami ve Bayonetta gibi oyunların geliştirilmesinde büyük rol oynadı.



Kurucu şirketten ayrılırsa, bu, bir şeylerin ters gittiği anlamına gelir ve bu, oyuncular için iyiye işaret değildir. Japon geliştiricinin hayranları, oyunlarını benzersiz tarzları nedeniyle sevdiler ancak artık Platinum Games'in çalışmaları sanat eseri olmaktan ziyade "ürün" olacak. Hideki Kamiya bir röportajında ​​bu konudan bahsetti ve sorunu şu şekilde anlattı:

“PlatinumGames ile olan işbirliğim şirketle olan güvene dayalı bir ilişkiye dayanıyordu. Ayrılmaya karar verdim çünkü şirketin gittiği yönün geliştirici olarak inançlarımla tutarsız olduğunu hissettim. Bu güven unsuru olmadan orada çalışmaya devam edemezdim, bu yüzden doğru olduğunu düşündüğüm şekilde çalışmaya devam edebilmek için ayrıldım.

 

Oyunları ürün olarak değil, sanat eseri olarak düşünüyorum. Sanatımı oyunlara dönüştürmek ve yalnızca Hideki Kamiya tarafından oluşturulabilecek oyunlar yaratmak istiyorum, böylece oyuncular Hideki Kamiya'nın oyunlarından tam olarak oldukları gibi keyif alabilirler. "Şirketten ayrılmaya ve onları yaratan geliştiricileri yansıtan oyunlar yaratmaya devam etmek için kendi yolumu izlemeye karar verdim."




Yorumlar

Popüler Yayınlar