Steam

 Steam nedir? Bu bir oyun platformudur, bilgisayar oyunlarının satın alınması ve piyasaya sürülmesi, oyuncular arasındaki iletişim, oyun toplulukları oluşturulması ve oyun konularıyla ilgili çok daha fazlası için tasarlanmış bir hizmettir.

Valve'ın buluşu olan Steam, 2000'li yılların başında yalnızca geliştiricinin ürünlerini dağıtmak ve etkinleştirmek için kullanılıyordu. Bugün, Sega, Epic Games, Ubisoft, Rockstar Games vb. gibi farklı üreticilere ait 10.000'den fazla oyun ve uygulamayı destekleyen, Facebook veya X gibi birçok işleve sahip sosyal ağdır.

Hizmetin kurulumu ve kullanımı tamamen ücretsizdir, yalnızca içerik için ödeme alınır.





Platformun özellikleri, artıları ve eksileri

Son yıllarda Steam'in işlevselliği o kadar arttı ki, bir geliştirici bile muhtemelen hangi işlevin ana işlev olduğunu söyleyemez. Kullanıcılarına aşağıdaki özellikler sunulmaktadır:

  • desteklenen herhangi bir cihazda oynayın;
  • %50-75 indirimli promosyonlardan içerik satın alın ve ücretli oyunları ücretsiz oynayın ve bu tür promosyonlar neredeyse sürekli gerçekleşiyor;
  • oyun güncellemelerini öncelikli olarak yükleyin; platform bunu otomatik olarak yapar;
  • oyun verilerinin güvenliğini düşünmeyin - Steam de bununla ilgilenir;
  • oyun dağıtımlarının yedek kopyalarını oluşturun ve kaydedin;
  • kutulu versiyonlarda satın alınan desteklenen oyunları etkinleştirin;
  • oyunları diğer kullanıcılara hediye olarak satın alın;
  • oyunu beğenmezseniz harcanan parayı iade edin (oyuncağın 2 saatten fazla oynanmaması koşuluyla, bu seçenek satın alma tarihinden itibaren 14 güne kadar kalır);
  • kişisel sayfalar ve gruplar oluşturun, topluluklara katılın;
  • benzer düşünen insanları ve arkadaşları bulun;
  • yerleşik sesli sohbette mesaj alışverişinde bulunun ve iletişim kurun;
  • başarıları paylaşın;
  • oyun öğelerini (envanter, kartlar vb.) takas etmek, satın almak ve satmak;
  • ekran görüntüleri alın ve videolar çekin, YouTube'da videolar yayınlayın;
  • akışları üçüncü taraf programları olmadan kaydedin ve yayınlayın;
  • oyun dünyasındaki olaylarla ilgili en son haberleri alın;
  • oyun müzikleri yerine cihazda kayıtlı müzikleri dinleyin;
  • Diğer kullanıcıların oyun kitaplığınıza erişmesine izin verin (aile paylaşımı);
  • kişisel sayfanızın tasarımını beğeninize göre özelleştirin;
  • geliştiricinin teknik destek hizmetlerini kullanın.

Steam, oyun içeriğinin resmi mağazası olduğundan, onun üzerinden dağıtılan ürünler %100 yasal ve güvenlidir.

Kullanıcılar hizmetin aşağıdaki belirlediği dezavantajlar:
  • Korsan içeriği çalıştıramama.
  • Hesabınızı ve bununla birlikte hesapta saklanan parayı kaybetme riski yüksektir. Steam kullanıcı hesapları saldırganlar için oldukça çekicidir ve sıklıkla saldırıya uğrar. Saldırıları önlemek için platforma Steam Guard yerleşiktir ancak tam güvenliği garanti etmez.
Bazı kişiler Steam üzerinden içerik satın almanın çok pahalı olduğunu düşünüyor ve bu nedenle platformu kullanmıyor. Ancak sadece harcama değil, aynı zamanda gerçek para kazanma fırsatı da sağlar. Para kazanma yollarından biri de oyun ekipmanı satmaktır. Ayrıca, bazı kullanıcılar önceden satın alınan oyunları gayri resmi olarak satmayı başarıyor ve deneyimli oyuncular, yükseltilmiş hesapları tanıtarak ve satarak para kazanıyor.


Oyun geliştiricilere etkisi

Steam'in ortaya çıkışı, yaratıcıları çoğu zaman yayıncı bulamayan bağımsız oyunların gelişimini büyük ölçüde etkiledi. Yayıncılar açısından standart dışı oyunların disklerde dağıtılması riskli bir adım çünkü alıcıların oyuna nasıl tepki vereceği önceden bilinmiyor. Disk, belge ve kutu basım maliyetlerinin yanı sıra perakende satış noktalarından satış maliyetlerini de ortadan kaldıran dijital dağıtım, bu oyunların daha az finansal riskle yayınlanmasına olanak tanıyor.

Valve, Darwinia ve Red Orchestra oyunlarını Steam aracılığıyla dağıtmaya başladıktan sonra geliştiricileri, bu oyunların popülerliğini göstermesi nedeniyle perakende yayıncılardan birçok teklif aldı.

Ayrıca Steam'in yaygınlaşması genel olarak dijital dağıtımı da etkiledi. Half-Life 2'nin (zorunlu Steam kurulumu gerektiren) piyasaya sürülmesinden hemen sonra bu hizmet birçok oyuncunun dikkatini çekti. Steam bu alandaki ilk başarılı projeydi (Half-Life 2 kopyalarının yaklaşık %25'i Steam aracılığıyla satıldı). Bundan kısa bir süre sonra Sega, EA Games ve 3D Realms gibi birçok büyük şirket kendi benzer hizmetlerinin oluşturulduğunu duyurdu. Stream Theory ve Virgin Games gibi daha küçük şirketler de projelerini duyurdu

Yorumlar

Popüler Yayınlar